Wednesday, April 13, 2022

Dudec pari leson


 The "purpose mode" is a verb form, ending in -u, which denotes what in other languages would be the subjunctive and optative moods.


Ni nacu!/Nacu-ni!  Let us begin!        Vitidu!  Hurry!
Nu xuku kien!    Don't look at it!
Mi kerar/Kerani, ke ti diru.  I want you to say.
Li vicar, ke ti zanu.  He desires that you may know.
Li jamor lien, xobe li idanu galue.  He will call him in order that he may come soon.

1.  Kuten Pawlo kiter a tui velin?  Li kiter a lini:  Idanu zu atute kaj esu tanami!
2.  Kuten ti vicar, Herik?  Vicani, ke ti idu a sa jad kaj panulu boni kupi bumaken por mi.
3.  Kutam ti vicar, ke mi idu zu tute?  Vicani, ke ti zu tute idu ku ebe sajej galue.
4.  Ci ti kerar, ke mi ideru ojdene a ti?  Nu ojdene, ale en sa anagari den kerani vida tien la ce parono inte sa dui. 
5.  Ci ti kiter a li, ke li iletu sa canezen.  Anu, ec kiteni a li, ke li vitidu, oti esar toxe panope. 
6.   Ci nu kerajki, ke ici lita vien?  Nu, mo ma ravar, ke ti ulasu en tui domat.
7.  Ci delejki tuten, xobe mi nu potu avena ma panope cem ti.  
8.  Kutu jamer mien? tui patik jamer tien kaj kiter, ke ti nu aveneru ma panope cem sa ofi sere.
9.  Ci zanajki atutu coveken?    Anu, mi je bone zanar lien kaj mi toxe janar tuten, kuten li kiter a xutus.
10.  Zukute mo nadar ida?  Idanu ku mi a mui hus. 
11.  Ci mo nadar toxe idana ku ti?  Nu, mui nab, ne idanu, oti ni idar jo vite; idaneru heme kaj nu mevu su sa jop.  
12.  Ci ti niste kiter a li, ke li pevu ojdene?  Anu, mi kiter a li, ke ni esu je zufi, se li kerir peva en sa let de sa serkom.  
13.  Kuten ti kerar?  Kerani, ke ti bone zanu sa viken, zukute ni idor.


No comments:

Post a Comment